` `

Transformarea adusa de Coca-Cola la Expo Milano 2015

Prezenta la Expo Milano 2015, Coca-Cola a venit cu un nou angajament spectaculos.

Scroll

O sticla facuta exclusiv din plante, Ekocenter, un pavilion cu cascada in locul aerului conditionat si acoperis verde care se va transforma intr-o sala de baschet si proiectul prin care vrea ca pana in 2020 sa returneze in proportie de 100%, apa consumata la imbutelierea produselor sale, dar si sa implice in piata activa de munca 5 milioane de femei din toata lumea.

Cozile se intind pe sute de metri. Sunt mii de oameni care asteapta nerabdatori sa intre. Dimensiunile spectaculoase de la Expo Milano vin la pachet cu temperaturi ridicate. Poate si de la soare, poate si de la peisajele spectaculoase care te iau prin surprindere. Degetul aratator sta lipit de declansatorul camerei foto. Ochii tai nu sunt de-ajuns.

Suntem in interiorul pavilionului Coca-Cola de la Expo Milano 2015, iar toate gradele de afara se sting in spatele unei cascade suspendate pe sticla ce imbraca o fata a cladirii.

Arhitectii au inlocuit aerul conditionat cu un sistem de ventilatie alimentat de acea cascada care reduce temperatura de afara cu 10 grade Celsius. Silueta sticlei istorice Coca-Cola formata din mai multe sticle mici luminate cu led-uri acopera o parte din tavan. Aceeasi silueta imbraca si una dintre fetele exterioare ale cladirii. E imposibil de ratat.

Acoperisul verde care permite consumul redus de apa, structura construita exclusiv din lemn si sticla, spatiul luminat folosind cat mai mult soarele, dar si utilizarea tehnologiei led pentru consumul redus de energie - toate acestea fac din pavilionul Coca-Cola de la Milano un angajament pentru sustenabilitate, respectand tema centrala a expozitiei mondiale, ìFeeding the Planet, Energy for Lifeî.

Second-Life

Misiunea Coca-Cola la Expo Milano a fost de a propune un proiect care mai departe sa fie integrat in societate, "Second Life".

Pavilionul modular va fi dezasamblat la finalul expozitiei, urcat in camioane si transformat intr-o sala de baschet in orasul Milano. Un cos de baschet sta deasupra noastra ca un reminder ca lucrurile nu se vor opri aici. Abia incep.

Consumul redus de energie nu se aplica in cazul vizitatorilor. Energia lor da viata Pavilionului.

Aici vedem un grup de elevi care danseaza in fata unui ecran gigant. Rad, se distreaza, se misca, intensitatea pasilor de dans este absorbita de podea si transformata in energie. Cu cat danseaza mai mult, cu atat muzica se aude mai tare.

Langa platofrma "Just Dance" vedem o expozitie a evolutiei Coca-Cola in ultimul secol, cum sticla a devenit in timp un simbol global peste generatii, generand in peste 200 de campanii pentru miscare in peste 140 de tari.

Alaturi de zona dedicata reciclarii, Coca-Cola a venit la Expo Milano 2015 cu un nou angajament ambitios, prima sticla din istoria companiei facuta din plante, un proiect pe care compania il considera un nou pas in protejarea naturii si comunitatii.

Prima sticla Coca-Cola exclusiv din plante

Dupa 100 de ani existenta, sticla de Coca-Cola se transforma. Expo Milano 2015 a fost locul in care compania a prezentat prima sticla din istorie realizata 100% din plante.

In vara acestui an, la Expo Milano 2015, Coca-Cola a deschis drumul unei noi ere a sticlei vechi de un secol. "Feeding the world, energy for life", a fost tema centrala a expozitiei mondiale, iar Coca-Cola a venit cu un angajament pe masura, PlantBottleTM.

Sticla realizata 100% din plante e compunsa din trestie de zahar si reprezinta rezultatul unei munci comune a trei companii de biotehnologie sustinute de Coca-Cola.

Planul este ca pana in 2020 compania sa inlocuiasca toate PET-urile traditionale cu sticla din plante, o masura care va ajuta si mai mult in lupta pentru protejarea mediului inconjurator.

Desi costurile pentru o astfel de sticla sunt semnificativ mai mari decat cele pentru sticla traditionala de plastic, aceasta directia a devenit o obligatie pentru o companie care si-a asumat un rol tot mai important in ajutarea comunitatilor si protejarea naturii.

"Este o piatra de hotar in portofoliul companiei. Viziunea noastra a fost sa maximizam o tehnologie care va schimba jocul, folosindu-ne in mod responsabil de materiale din plante"
Nancy Quan, Global Research and Development Officer la Coca-Cola

Ekocenter

Apa potabila, curent, locuri de munca, vaccinuri, educatie, comunitate. Cuvinte care definesc transforma, definesc si diferentiaza.

La Expo Milano 2015, Coca-Cola a venit cu proiectul Ekocenter, un centru mobil destinat zonelor sarace, unde accesul la apa potabila, electricitate, vaccinuri, locuri de munca si educatie pentru copii este redus sau aproape inexistent.

In prezent, aproximativ 800 de milioane de oameni nu au de unde sa se aprovizioneze cu cu apa potabila, un sfert din umanitate nu are acces la elecricitate, aproape 50% din populatia lumii castiga sub 2 dolari pe zi, iar peste 4 miliarde de oameni nu au internet.

Ultimul din lista pare un moft, in comparatie cu celelalte, insa internetul si-a demonstrat utilitatea si poate deveni, dincolo de entertainment, un motor pentru cunoastere, informare si libertate.

Un chiosc modular metalic cu un sistem de purificare a apei, panouri solare si flexibilitatea de a se adapta oricarei comunitati a fost adus de Coca-Cola la Expo Milano 2015.

Se numeste Ekocenter si este un proiect implementat pana anul trecut in 25 de locuri din Kenya, Tanzania, Rwanda, Etiopia, Ghana si Vietnam.

Ziua poate fi folosit ca scoala pentru copii, noaptea ca teatru, ofera apa potabila purificata prin propriile filtre, vaccinuri, obiecte sanitare, electricitate pentru dispozitivele mobile, internet si posibilitatea de a pune alimente la rece.

Este, desigur, si un magazin in care oricine poate sa-si ia o sticla rece de Coca-Cola, dar si alte alimente.

Ekocenter a fost gandit pentru a ajuta atat comunitatea, dar mai ales femeile din ea, oferindu-le aici un loc de munca.

Banii castigati se intorc in comunitate, iar astfel locul primeste o sansa de a se dezvolta in timp.

Planul este de a extinde numarul acestor chioscuri in toate zonele fierbinti.

Coca-Cola nu vrea sa se opreasca aici si isi propune ca din 2015 sa ajunga la un numar de 150 de Ekocentere in cele mai defavorizate zone ale lumii.

Planul Coca-Cola pentru o transformare spectaculoasa pana in 2020

Apa inseamna inima comunitatilor. Viata. Un element obligatoriu in orice domeniu de activitate. La Expo Milano 2015, Coca-Cola a prezentat un plan de transformare pentru urmatorii 5 ani.

Cu operatiuni in peste 200 de tari si teritorii, Coca-Cola si-a asumat ca o parte importanta din gandirea companiei sa fie dedicata prosperitatii comunitatilor si protejarii mediului. Acesta a fost unul dintre cele mai importante mesaje exprimate de Coca-Cola la Expo Milano 2015, unde compania a avut propriul pavilion.

Apa este esentiala pentru companie, dar si pentru produsul final. Astfel, pana in 2020, Coca-Cola isi propune sa devina prima companie din industria bauturilor racoritoare care returneaza, in proportie de 100%, apa consumata la imbutelierea produselor sale.

Potrivit cifrelor de vanzari pe 2014, pana in prezent Coca-Cola reintroduce in comunitate 94% din cantitatea de apa folosita la cele mai inalte standarde ecologice.

Vorbim despre 153.6 miliarde de litri de apa care se intorc in comunitati, prin cele 209 programe dezvoltate in 61 de tari. Un miliard de dolari a costat sistemul de purificare a apei rezultate in urma procesului de productie din cele peste 850 de fabric din cele 207 tari in care Coca-Cola isi dezvolta activitatea.

Nu este singurul program prezentat la Expo Milano 2015 prin care compania incearca sa se implice activ in comunitatile cu probleme sau pentru a gasi solutii si preveni problemele curente.

In fiecare tara in care Coca-Cola exista a fost infiintat cel putin un program de activitate fizica, pentru a preveni si combate problemele aduse de un stil de viata sedentar.

Fara reclame dedicate copiilor sub 12 ani, cu un pachet vizibil de informatii despre numarul de calorii al unei sticle pe fiecare ambalaj si cu lansarea bauturilor fara sau cu un numar redus de calorii in toate pietele din lume reprezinta alte cateva solutii propuse pana in 2020.